People, Power & Passion to build on. Dat is al meer dan 50 jaar de visie van Aertssen. Naast grote uitdagingen zoals de Europese Green Deal staat de Belgische bouwgroep ook voor een mobiele communicatie-uitdaging. Interview met Wim Mertens, ICT Service Center Manager.
Derde generatie familiebedrijf
We hoeven de Aertssen groep eigenlijk niet meer voor te stellen. Het is een derde generatie familiebedrijf actief in de bouwsector, vooral gespecialiseerd in grond- en sloopwerken, verder actief in mobiele kranen, zwaar transport en logistiek. Last but not least zijn ze ook actief in immoprojecten. "De grote uitdaging voor onze sector is de Green Deal-wetgeving van de Europese Unie en de mobiliteit van onze medewerkers over gans België maar ook in het buitenland", vertelt Wim Mertens, ICT Service Center Manager.
"Samen met meer dan duizend medewerkers binnen België moeten ze worden voorzien van mobiele telefonie"
Digitalisatie en onboarding
Aertssen is een sterk groeiend bedrijf. Het aantal smartphones en Proximus-abonnementen stijgt mee met een gestaag groeiende pool van werknemers. De organisatie werkt ook aan haar digitale overgang. Elke werknemer in elke functie is nu uitgerust met een smartphone. "Bij Aertssen starten elke maandag nieuwe medewerkers op verschillende sites. Samen met meer dan duizend medewerkers binnen België moeten ze worden voorzien van mobiele telefonie. De connectiviteit van onze medewerkers is zeer belangrijk, zowel op kantoor als op afstand. Gelukkig kunnen we rekenen op de 'onsite support'-oplossing van Mobitel" geeft Wim Mertens aan.
Onsite support betekent ontzorging
Het instellen van de smartphone en tablet, de uitrol van devices op locatie, de installatie van applicaties, hulp bij het gebruik … Dat is de taak van de Mobitel-medewerker die Aertssen enkele keren per week bezoekt. Volgens Wim Mertens is "onsite support van Mobitel eigenlijk een verlengstuk van het supportteam. Je krijgt er een extra medewerker bij die zijn focus volledig op het mobiele stuk legt. Hij zorgt dat het kennisniveau op dat moment in je team wat hoger zit en dat je ook veel flexibeler bent naar de mensen die langskomen op de support afdeling."
"Het voordeel van ‘Choose Your Own Device’ is dat nieuwe medewerkers zelf hun toestel kunnen kiezen in de Mobitel-webshop"
Choose your own device
Om de wildgroei aan toestellen, operating systems en apps onder controle te houden heeft Aertssen voor de CYOD-approach van Mobitel gekozen. Binnen de richtlijnen van het suppportteam van Wim Mertens kunnen de medewerkers kiezen welk toestel ze wensen te gebruiken "Het voordeel van ‘Choose Your Own Device’ is dat nieuwe medewerkers zelf hun toestel kunnen kiezen in de Mobitel-webshop. Ze hebben keuze uit Apple of Samsung, toestellen die door ons als IT zijn aanbevolen en waar wij ook goed support op kunnen geven."
Meten is weten
Duizend medewerkers is een echte challenge voor een supportteam. Onboarding, opvolging van data- en voice-kaarten, aanpassen van het type abonnementen, split billing … Wim Mertens zocht een oplossing om de werkdruk te optimaliseren. "Ik heb toen het platform E-desk van Mobitel ontdekt. Het combineert al deze functies in één gebruiksvriendelijk toepassing. Daarnaast gebruiken we ook Reporting van Mobitel: een mooie tool waarin wij kunnen zien wat de kosten per medewerker zijn verdeeld in data en voice. Zo kunnen we zien waar de niet-conforme kosten zitten. Deze nauwe follow-up is essentieel voor ons."
"Ontzorgen van mobiele telefonie met een serieuze human touch. User experience, daar draait het om"
Mobitel in het kort?
Wim Mertens is duidelijk: ontzorgen van mobiele telefonie met een serieuze human touch. "Mijn collega’s kunnen zich focussen op de belangrijke andere tickets die binnenkomen, de gesprekken met onze gebruikers en onze interne klanten. User experience, daar draait het om."