Repair Team: Jouw B2B-devices in een mum van tijd in topvorm

04 maart 2022 Solutions 2 min
Repair Team: Jouw B2B-devices in een mum van tijd in topvorm

Het Repair Team is een van de laatste innovaties bij Mobitel. Een in-house service voor de B2B-klanten voor het herstellen van smartphones, tablets en laptops. Een interview met Mortada Aadmi, manager van het Repair Team.

Repair Team: Jouw B2B-devices in een mum van tijd in topvorm

Advies geven? Check. Samen de mobiele strategie bepalen? Check. En nu ook toestellen in no time herstellen. Het Repair Team is een van de laatste innovaties bij Mobitel. Een in-house service voor de B2B-klanten voor het herstellen van smartphones, tablets en laptops. Een interview met Mortada Aadmi, manager van het Repair Team.

De klant zo snel mogelijk helpen

Het Repair Team is onderdeel van het Tech Support Team, de guru’s van de Aftersales bij Mobitel. “Wanneer een klant een probleem ondervindt kunnen we het toestel kostenloos bij ons laten leveren dankzij onze logisitieke dienst. Ons doel is de klant zo snel mogelijk helpen. Tegenwoordig kan niemand zijn toestel lang missen, zeker niet op professioneel vlak. Indien nodig voorziet Mobitel een vervangtoestel”, vertelt Mortada Aadmi.

Wij zijn trouwens gecertificeerd om officiële herstellingen uit te voeren voor zowel Apple als Samsung


Controle en certificaties

De smartphones, tablets of laptops die bij het Repair Team terecht komen vertonen fysieke of softwarematige defecten. De eerste stap is bepalen hoe een toestel moeten worden hersteld. Is het toestel nog in garantie ? Wat is er precies aan de hand ? Toestellen onder fabrieksgarantie worden rechtreeks door Samsung of Apple nagekeken. “In elk geval zorgen we voor een efficiente en transparente flow. Wij zijn trouwens gecertificeerd om officiële herstellingen uit te voeren voor zowel Apple als Samsung. Opleidingen en controles horen erbij, net zoals de inrichting van onze werkplaats: deze moet ‘Electro Static Discharge’-veilig zijn. 

Fabrieksgarantie behouden

De functie van Mortada Aadmi betekent ook constant bijleren. “Er komen voortdurend nieuwe toestellen op de markt, het is mijn verantwoordelijkheid om up-to-date te blijven door online cursussen te volgen. Het uitvoeren van een officiële herstelling is cruciaal zodat de gebruiker aanspraak kan blijven maken op de fabrieksgarantie van een toestel. Wanneer er door een derde partij een herstelling wordt uitgevoerd aan een toestel vervalt immers de fabrieksgarantie.”

Officieel materiaal voor officiële herstellingen

Als we Samsung en Apple met elkaar vergelijken dan zien we dat de processsen op het gebied van herstellen niet zo verschillend zijn. Beide partijen stellen ook behoorlijk strenge eisen en bieden een uniek platform om te testen en te herstellen. “Het grootste verschil tussen Apple en Samsung zit in de opbouw en het aantal toestellen dat beide partijen op de markt brengen. Apple heeft momenteel een tiental iPhones, terwijl Samsung al een enorme hoeveelheid toestellen op de markt heeft gebracht. Dat vraagt kennis”.

De meest voorkomende herstellingen

Kapotte schermen en kapotte achterzijdes in glas zijn verreweg de meest voorkomende herstellingen volgens Mortada. Daarna volgen de defecte batterijen, camera’s en oplaadpoorten. “We voeren gemiddeld 15 herstellingen per week uit. Sommige weken zijn drukker dan andere. De herstellingen zijn aanzienlijk afgenomen sinds corona. In de zomer is men veel meer buiten, het risico voor kapotte schermen neemt dan toe”.

Tips voor een duurzamer gebruik van jouw toestellen

Hoewel Mortada de voorkeur geeft aan "te herstellen"-toestellen, deelt hij graag enkele tips over hoe vroegtijdige herstellingen kunnen worden vermeden:

  • Gebruik een degelijk hoesje. Het scherm van een smartphone breekt 9 van de 10 keer doordat het toestel op één van de vier hoeken valt. Het gebruik van een bumpercase is de beste manier om het scherm te beschermen.
  • Breng een screenprotector aan. Deze helpt om je scherm te beschermen en zorgt ook voor een krasvrij scherm.
  • Beheer je batterij beter. In zo goed als alle toestellen zit een lithium-ion batterij. Deze gaat niet eeuwig mee en heeft een beperkte oplaadcyclus (gemiddeld 1000 oplaadbeurten). Laat nooit de batterij helemaal leeg lopen en laad (met een officiële lader) tot maximaal 90%.

Bekijk de video en ontdek nog een andere leuke anekdote van Mortada.

Neem vrijblijvend contact op

Lees ook:

MacBook: praktische tips voor een betere levensduur
Waarom Samsung voor je bedrijf?